Inici
Any jubilar de sant Fructuós
linia blanca
Actes del martiri de sant Fructuós
Què és un Any Jubilar
linia blanca
Pregària i lema de l'any jubilar
linia blanca
Condicions per rebre el jubileu
Els llocs jubilars
Projectes jubilars
Publicacions i escrits
Organització i enllaços
  AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   19 de abril de 2024

Notícies Notícies

LA CATEDRAL S’OMPLE DE PELEGRINS EN UN DISSABTE JUBILAR MOLT CALURÓS

El dissabte 28 de juny no només va portar el tan esperat bon temps a les contrades tarragonines, sinó que va atraure una presència massiva de pelegrins —alguns d’ells vinguts a peu d’altres contrades tarragonines— desitjosos de prendre part en l’Any Jubilar de sant Fructuós, bisbe, i sant Auguri i sant Eulogi, diaques, que des del passat 20 de gener se celebra a la ciutat de Tarragona.

Després d’Altafulla i de Constantí, la següent comunitat a realitzar el pelegrinatge a peu fins a Tarragona en el marc de l’Any Jubilar va ser la de la Parròquia de Sant Salvador del Vendrell. La iniciativa va estar coordinada pels Amics del Camí de Sant Jaume de la Lira Vendrellenca. El pelegrinatge el van realitzar en dues etapes: la primera jornada va ser el dissabte 21 de juny, quan els pelegrins van rebre, a les 7 del matí, a l’església parroquial del Vendrell, la benedicció de mans del rector, Mn. Josep Maria Barenys. Després van emprendre camí cap a Tarragona, però abans van fer una aturada prèvia a Roda de Barà per a esmorzar. A l’alçada de la pedrera del Mèdol van posar punt i final al seu primer dia de pelegrinatge. Una setmana després, el dissabte 28, els pelegrins van reprendre la marxa des del Mèdol, es van aturar a esmorzar al Loreto i, a les 11 del matí, van arribar a la Catedral de Tarragona per assistir, juntament amb altres grups que aquell mateix dia pelegrinaven a Tarragona, a la missa jubilar que va presidir el Sr. Arquebisbe, el qual va fer broma amb Mn. Barenys recordant que els cinquanta pelegrins havien arribat a peu, mentre que el rector del Vendrell i arxiprest del Baix Penedès ho havia fet amb cotxe. Els pelegrins, en acabar la cerimònia, es van fer una foto de família amb Mons. Pujol a les escales de l’altar major de la Catedral. La jornada dels vendrellencs va continuar amb una visita a l’exposició permanent «Sant Fructuós i el seu temps» que hi ha a la casa dels Concilis. Els cinquanta pelegrins del Vendrell van posar punt i final a la seva jornada jubilar visitant la capella de Sant Pau del Seminari.

UNA JORNADA AMB RESSÒ MUSICAL

Però els penedesencs no van ser els únics que el passat dissabte 28 de juny van prendre part en l’Any Jubilar de Sant Fructuós. També s’hi van fer presents els 100 membres del Cor i Orquestra dels Amics de la Catedral que, tal com va dir Mn. Miquel Barbarà, vicari general de l’Arquebisbat de Tarragona i director del Cor i Orquestra, «no havien vingut a fer un concert» sinó a rebre la gràcia del Jubileu.
La jornada, per aquest nombrós grup, va començar a les 10 del matí, quan van visitar la capella de Sant Pau, al Seminari. Una hora més tard, a les 11, van assistir a la missa jubilar, a la Catedral. Durant la cerimònia, els 100 membres del Cor van interpretar diverses peces. El grup, però, no es va voler acomiadar del recinte sense fer-se una foto de família amb el Sr. Arquebisbe a les escales de l’altar major.

En acabar la missa, els 100 pelegrins van conèixer les interioritats de la Catedral de la mà d’Andreu Muñoz, i van finalitzar la seva jornada jubilar amb un dinar al Seminari.

ELS DEVOTS DEL COR IMMACULAT DE MARIA PARTICIPEN EN L’ANY JUBILAR

Entre els grups, van destacar també els 30 membres de la gran família del Cor Immaculat de Maria, que van arribar de la mà de Mn. Joaquim Fortuny. Tal com va explicar el mateix Mn. Fortuny abans de començar la missa jubilar de les 11 del matí, la relació ve dels temps en què va exercir el seu ministeri pastoral a Segur de Calafell.

La jornada va començar, per a aquests pelegrins, a les 10 del matí, quan van ser rebuts a les instal·lacions del Seminari. Abans de participar en la missa jubilar, els pelegrins de la gran família del Cor Immaculat de Maria van visitar, al Seminari, tant la capella de Sant Pau com la Major. Després de la missa jubilar, Mn. Fortuny va guiar els pelegrins en un recorregut històric per la capella de Sant Fructuós de la Catedral de Tarragona. Van posar punt i final a la seva jornada jubilar amb una visita a l’amfiteatre, escenari del martiri dels tres sants tarragonins: Fructuós, Auguri i Eulogi.

ELS MESTRES TAMBÉ HI PARTICIPEN

Acompanyats per Mn. Norbert Miracle, delegat diocesà d’ensenyament de l’Arquebisbat de Tarragona, 50 mestres de religió de Tarragona van deixar, per unes hores, el vestit de professor a casa i es van posar el mocador de pelegrí al coll. Aquest grup de pelegrins va participar en la missa jubilar de les 11 del matí.

Descarregar arxiu

Calendari