AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   16 de abril de 2024

UNES CINC-CENTS PERSONES PARTICIPEN A LA 2A JORNADA DE MESTRES I PROFESSORS DE RELIGIÓ CATÒLICA

Ni la mateixa organització no s’ho esperava: unes cinc-centes persones van participar el dissabte 19 d’abril en la 2a Jornada de Mestres i Professors de Religió Catòlica, celebrada al Col·legi Sant Pau de Tarragona, organitzada pel Secretariat Interdiocesà d’Ensenyament de la Religió (SIERC), el qual agrupa les delegacions d’ensenyament de les deu diòcesis amb seu a Catalunya.

Que no s’esperava tanta assistència ho prova el fet que la delegació diocesana de mitjans de comunicació social de l’Arquebisbat de Tarragona va haver de muntar un circuit tancat de televisió, atès que les 250 places de la sala d’actes del Col·legi Sant Pau es van revelar absolutament insuficients per donar acollida als participants de la Jornada i es va haver d’habilitar la capella del centre per encabir-hi una quantitat semblant de persones.

Va obrir les Jornades una pregària, a la qual va seguir una salutació de Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona, el qual va remarcar la importància de la religió per a la formació integral de les persones i va remarcar que era un goig poder acollir tants mestres i professors en una Jornada que s’esqueia en el marc de l’Any Jubilar.

Tot seguit, el Sr. Carlos Esteban Garcés, director de la revista Religión y Escuela, va presentar la ponència «Competencias básicas y enseñanza de la religión».
A continuació, els participants en la Jornada es van repartir en vint tallers en els quals els van ser mostrades diverses propostes per fer arribar el fet religiós als infants: des de les manualitats fins a la informàtica, des del pessebrisme fins al cinema, des dels jocs fins a la música, passant per la història de l’art, etcètera.
Seguidament els participants van reunir-se en un singular dinar de germanor. Diem singular perquè, atesa la gran concurrència, la seu va haver de ser plural: el menjador del Col·legi Sant Pau i el del Col·legi La Salle. Després de l’àpat els participants van visitar una mostra de materials per a l’ensenyament religiós presentats per diverses editorials, els representats de les quals van explicar als mestres i professors les característiques dels seus productes.

La sessió de la tarda, que va comptar amb la presència del Sr. Arquebisbe i de Mn. Miquel Barbarà, vicari general de l’arxidiòcesi de Tarragona, va oferir una interessant conferència sobre «La nova Llei d’educació», la qual va anar a càrrec del P. Enric Puig, s.j., secretari general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya.

Mossèn Norbert Miracle, coordinador del SIERC i delegat diocesà d’ensenyament de l’Arquebisbat de Tarragona, va manifestar a aquesta redacció la seva satisfacció pel bon èxit de la Jornada, pensada per donar suport als mestres i professors de religió que treballen en un entorn multicultural a vegades complex. També va dir que la Jornada serveix per a facilitar l’intercanvi d’idees i experiències i apropar mestres i professors de tot el territori de les diòcesis amb seu a Catalunya, així com per a promoure l’ensenyament de la religió catòlica amb tot el rigor i la professionalitat que la matèria, l’alumnat i els docents mereixen.

La trobada es va cloure amb una missa jubilar presidida pel Sr. Arquebisbe a la capella del Seminari.