AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   28 de març de 2024

EL SR. CARDENAL MONS. JULIÁN HERRANZ, ENVIAT ESPECIAL DEL PAPA, ARRIBA A TARRAGONA PER A LA CLAUSURA DE L’ANY JUBILAR AMB UNA CARTA DEL SANT PARE

El divendres 23 de gener va arribar a Tarragona l’enviat especial del Sant Pare, el Sr. Cardenal Mons. Julián Herranz, amb una carta del Papa dirigida personalment al Sr. Arquebisbe de Tarragona amb motiu de la clausura de l’Any Jubilar de sant Fructuós, bisbe, i sant Auguri i sant Eulogi, diaques. Mons. Herranz tenia una agenda molt completa per a les seves primeres hores a Tarragona.

A les 5 de la tarda, acompanyat per Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona, i per la seva delegació pontifícia, Mn. Miquel Barbarà i Mn. Joaquim Fortuny, va ser rebut a l’Ajuntament de Tarragona per l’alcalde de la ciutat, Josep Félix Ballesteros, i part de la Corporació Municipal. El Sr. Cardenal va firmar en el llibre d’honor de la ciutat, i en acabar l’alcalde el va obsequiar amb una reproducció de la nina d’ivori.
En finalitzar van mantenir una entrevista personal, i a tres quarts de sis de la tarda van fer una roda de premsa en la qual van atendre una destacada representació dels mitjans de comunicació de la ciutat. En la conversa amb els periodistes, l’alcalde Ballesteros va assegurar que la ciutat se sentia honorada per la visita del Sr. Cardenal, i Mons. Herranz va aprofitar per recordar que no era la primera vageda que visitava Tarragona, ja que la coneixia pel fet que va fer els seus estudis de medicina, especialitat en psiquiatria, a la Universitat Central de Barcelona a començaments dels anys 50 del segle passat. Per la seva banda, Mons. Pujol va qualificar el Sr. Cardenal com «un referent en la meva vida», i va aprofitar per recordar que l’Any Jubilar de Sant Fructuós «ens enorgulleix a tots, però també ha de ser una embranzida». En aquesta mateixa línia, i responent a les preguntes dels periodistes presents a la sala, Mons. Herranz va avançar alguns dels conceptes que el Sant Pare expressa en el seu missatge escrit: «és un missatge de pau i amor»; «és un missatge que vol servir d’estímul a l’arxidiòcesi per tal que camini cap a una renovació de la fe cristiana en la vida personal, familiar, comunitaria, de tots»; «és un missatge en què es recorda que el martiri és una manifestació de victòria, de victòria de la fe», «i és un missatge en què el Papa envia una salutació molt afectuosa a tota la comunitat de Tarragona i a la seva arxidiòcesi».

El Sr. Arquebisbe, en resposta també a preguntes dels periodistes presents, va fer un nou balanç de l’Any Jubilar, del qual destaca, entre d’altres, que ha estat una «gran sembrada» i que, des de la dimensió pastoral i espiritual, «ha estat espectacular».

A última hora de la tarda, el Sr. Cardenal va fer, a la sala d’actes de Caixa Tarragona, una conferència que portava per títol «Benedicto XVI: un moderno Padre de la Iglesia». L’arribada de Mons. Julián Herranz va ser rebuda amb una gran ovació per les quatre-centes persones que omplien la sala per escoltar l’enviat del Papa. Mons. Herranz va iniciar la seva exposició en català, fet que el públic va agrair molt, i després de disculpar-se per no poder-se expressar amb fluïdesa amb la nostra llengua, va continuar en castellà. La conferència del Sr. Cardenal establia un paralelisme entre Benet XVI i els pares de l’Església a partir de tres moments històrics que Mons. Herranz ha viscut molt a prop del Sant Pare: «la llamada crisis postconciliar»; «la dictadura del relativismo y el fundamentalismo laicista», i «el necesario diálogo entre las culturas y las religiones. El encuentro de razón y fe». Les paraules finals de la seva presentació van ser les següents: «Me permitiría solamente tomar la libertad de, en nombre también de todos Vds., decir con cariño al Papa Benedicto XVI desde esta gloriosa y paulina archidiócesis de Tarragona: “Gracias, Santidad, porque nos enseña a vivir así: con el alma contemplativa inmersa en la gozosa amistad con Jesús de Nazaret y con la mirada atenta a los apasionantes acontecimientos humanos y a los desafios intelectuales y apostólicos de nuestro tiempo”.»

Al finalitzar, Mons. Julián Herranz va compartir unes paraules amb membres del públic que van voler aprofitar l’avinentesa per saludar el Sr. Cardenal personalment.

Descarregar arxiu