AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   28 de març de 2024

LA LLUM DE LA PAU DE BETLEM ARRIBA A TARRAGONA

El diumenge 14 de desembre, per la tarda, l’amfiteatre de Tarragona va ser l’escenari de l’acte de rebuda de la Llum de la Pau de Betlem 2008. Es tracta d’una campanya a nivell europeu promoguda pels escoltes catòlics que consisteix en difondre una una flama, encesa prèviament per un infant a la cova de Betlem, coma símbol de pau i de fraternitat universal.

Enguany, a Catalunya, la rebuda s’ha fet a Tarragona i a l’amfiteatre amb motiu de l’Any Jubilar.

L’acte va començar amb una dinàmica mitjançant la qual es pretenia convidar tothom a compartir l’alegria de l’arribada del Nadal. Un noi i una noia, a l’arena de l’amfiteatre, exposaren diferents arguments proposant promouure els valors necessaris per tal que aquests moments d’alegria durin tot l’any, mentre que uns altres, des del públic, els replicaven amb contravalors, fent com una mena d’advocats del diable.

Després, va fer la seva entrada la Llum de la Pau portada per un grup d’escoltes que havien anat a cercar-la a Brussel·les, on havia arribat procedent de Betlem. Aleshores, un grup d’infants va anar encenent les llànties de les quals eren portadors, al temps que pronunciaven unes frases que eren altres tants desitjos de pau i de concòrdia. Tot seguit, aquests mateixos infants van anar encenent les llànties que portaven els membres de les diverses delegacions de tot Catalunya i d’arreu d’Espanya, així com de Portugal, Andorra i Gibraltar que s’havien atansat a l’amfiteatre per recollir la Llum de la Pau de Betlem i distribuir-la a nivell local en grups, comunitats, parròquies, escoles, hospitals, presons, llars d’avis, etc. uns dies abans de Nadal.

Un moment especialment emocionant va ser quan l’amfiteatre es va il·luminar amb la resplendor de centenars de llànties enceses.

A l’acte hi va assistir Mons. Jaume Pujol, arquebisbe metropolità de Tarragona i Primat, el qual va dirigir als presents unes paraules de salutació. També hi eren presents Mn. Miquel Barbarà, vicari general de l’Arxidiocesi, i nombrosos preveres de les més diverses procedències. L’Ajuntament de Tarragona estava representat per la Sra. Rosa Rosell, tinent d’alcalde de Cultura, Patrimòni històric i Ensenyament. També hi va assistir el coordinador del Secretariat Interdiocesà de Joventut de les diòcesis amb seu a Catalunya, el delegat Nacional dels Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi, així com nombrosos delegats de Pastoral de Joventut, representants d’agrupaments i centres d’esplai. No cal dir que també hi assistiren un gran nombre de joves i nombrosos fidels que desitjaren sumar-se a l’acte que organitzaven els Minyons Escoltes i Guies de Catalunya i el Moviment Scout Catòlic.