AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   24 de abril de 2024

PROP DE MIG MILER DE PELEGRINS PRENEN PART EN L’ANY JUBILAR DE SANT FRUCTUÓS EN EL PENÚLTIM CAP DE SETMANA DE NOVEMBRE

El bon temps del diumenge 23 de novembre, i del dissabte 22, no només va sorprendre als tarragonins, sinó al mig miler de pelegrins que, vinguts d’arreu de Catalunya, es van apropar fins a Tarragona per tal de lligar-se el mocador de pelegrí al coll i, d’aquesta manera, poder recollir el testimoni que, ara fa 1750 anys, van deixar Fructuós, Auguri i Eulogi, amb el seu martiri.

El diumenge 23 varen ser un total de 289 pelegrins, dividits en cinc grups – les Antigues Alumnes del Sagrat Cor; l’Associació Fontclara; l’Ateneu de Tarragona i el Sindicat de Turisme; Càritas Diocesana; i la parròquia de Sant Antoni Maria Claret, de Barcelona.

Tot i que tots els grups van realitzar el mateix recorregut jubilar – visita a la capella de Sant Pau i la Major del Seminari; assistència a la Missa Jubilar, presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, i concelebrada conjuntament amb els rectors de les parròquies presents i amb Mossèn Miquel Barbarà, vicari general de l’arxidiòcesi, dirigint el Cor d’Amics de la Catedral; la visita al Pretori i a l’Amfiteatre- cal destacar, especialment, la jornada de Càritas Diocesana. Els membres d’aquesta organitzación van començar el dia amb una xocolatada, a les 9.30 del matí, a la Casa dels Transeünts. Després de l’assistència a la Missa Jubilar i la visita a l’Amfiteatre, van presentar el projecte Jubilar Càritas, al Paraninf.

I si el diumenge va ser un dia d’intens pelegrinatge, el dissabte va ser la jornada elegida per part dels pelegrins de Barcelona per tal de prendre part en l’Any Jubilar de Sant Fructuós. Fins a un total de 178 pelegrins de la ciutat comtal, dividits en tres grups – la Cofradia de Sant Magí, de Barcelona; la parròquia de Sant Bartomeu i Mare de Déu del Port; i la parròquia de Sant Miquel dels Sants, es van desplaçar a Tarragona. Tots ells, i un grup de 15 pelegrins a títol personal, van realitzar el mateix recorregut jubilar: la visita a la capella de Sant Pau, al Seminari; l’assistència a la Missa Jubilar, presidida per Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona, i concelebrada amb la resta de rectors de les parròquies presents i Mossèn Miquel Barbarà, vicari general de l’arxidiócesi; la visita al Pretori i a l’Amfiteatre; i, per la tarda i després de dinar, els 42 pelegrins de la parròquia de Sant Miquel dels Sants es van apropar fins a la Necrópolis i el Conjunt Funerari Monumental de Centcelles.