AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   19 de abril de 2024

MÉS DE MIG MILER DE PELEGRINS PRENEN PART EN L’ANY JUBILAR DE SANT FRUCTUÓS

La Catedral de Tarragona presentava un aspecte magnífic el dissabte 25 d’octubre a les 11 del matí. Un mar de mocadors blaus, verds i vermells omplien la nau central de la Catedral i els bancs dels laterals. Un total de 560 pelegrins, vinguts en sis grups diferents, van assistir a la missa jubilar que va presidir Mons. Jaume Pujol, arquebisbe de Tarragona, amb el qual van concelebrar Mons. Jaume Traserra, bisbe de Solsona, i Mn. Miquel Barbarà, vicari general de l’Arquebisbat de Tarragona. La missa va esdevenir el punt de trobada de tots aquells que havien vingut d’arreu de Catalunya disposats a recollir el testimoni de Fructuós, Auguri i Eulogi, però la jornada jubilar del més de mig miler de pelegrins, no es va aturar aquí.

202 feligresos de l’arxiprestat del Prat de Llobregat no només van assistir a la missa, sinó que, prèviament, havien fet un recorregut per la Catedral, dedicant especial atenció a la capella de Sant Fructuós, i, en acabar la ceremònia, es van desplaçar fins al pretori i l’amfiteatre, escenari, aquest darrer, del martiri que ara fa 1.750 anys van viure el primer bisbe conegut de Tarragona, Fructuós, i els seus dos diaques, Auguri i Eulogi. Van posar punt i final a la seva jornada jubilar amb un dinar en família a les instal·lacions del Seminari.

Per la seva banda, Mons. Traserra es va posar al capdavant d’una delegació de 128 pelegrins del bisbat de Solsona. El grup va visitar les capelles de Sant Pau i la major del Seminari, i el pretori i l’amfiteatre, acompanyats per Mons. Jaume Pujol. A la tarda, i després de dinar, van assistir a una xerrada de Mn. Norbert Miracle, delegat d’ensenyament de l’arquebisbat de Tarragona a la capella major del Seminari.

Un altre grup molt nombrós, i el més matiner, va ser el format pels 108 membres de l’Associació Cultural Sant Fructuós, que no només van fer el recorregut habitual, sinó que en acabar la missa jubilar es van desplaçar fins a la necròpolis, i a la tarda, després de dinar, fins al conjunt funerari monumental de Centcelles.

La resta de grups —la Cofradía del Cristo del Buen Amor, vint-i-cinc pelegrins; exalumnes de les Carmelites Missioneres Teresianes, quaranta-cinc pelegrins, i la Parròquia de Sant Pere Nolasc, cinquanta-dos pelegrins— van realitzar l’habitual recorregut jubilar, amb una visita al Museu Diocesà el grup de la Parròquia de Sant Pere Nolasc.

Descarregar arxiu