AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   25 de abril de 2024

CELEBRACIÓ DE L´ENVIAMENT DELS CATEQUISTES

Organitzada per la delegació diocesana de catequesi, el diumenge 28 de setembre va tenir lloc a Tarragona el tradicional acte d’enviament dels catequistes, el qual, en aquesta ocasió, va revestir caràcter jubilar.

La jornada va començar a les 6 de la tarda al claustre de la capella de Sant Pau de l’edifici del Seminari Pontifici. Allí es van congregar més de tres-cents catequistes de tota l’arxidiòcesi per assistir a una evocació de Pau i de Fructuós davant la capella que marca, segons la tradició, l’indret on l’apòstol sant Pau va predicar a Tarragona. Els encarregats de presentar la referida evocació van ser la Sra. Esperança Amill i Mn. Josep Mateu. Com un catequista més, barrejat entre el públic, hi havia el Senyor Arquebisbe.

Tot seguit, els participants en la trobada es van traslladar a la Catedral, on se’ls van unir altres catequistes fins sumar més de 700 persones, les quals van assistir a la solemne eucaristia presidida per Mons. Jaume Pujol, arquebisbe metropolità de Tarragona i primat. El prelat va concelebrar amb Mn. Miquel Barbarà, vicari general de l’arxidiòcesi, i amb Mn. F. Xavier Morell, delegat diocesà de Catequesi, i nombrosos preveres que havien acompanyat els catequistes de les seves parròquies.

En la seva homilia Mons. Pujol va dir que «el catequista és enviat a anunciar i a compartir la bona nova de l’evangeli que ell mateix ha rebut». També va animar els catequistes a perseverar en «aquesta labor apassionant alhora que difícil de transmetre i educar en la fe», va instar «els pares a donar suport a la tasca dels catequistes» i va pregar perquè «les famílies siguin un bressol de fe, a fi que del seu si puguin sortir vocacions a la vida presbiteral». A l’ofertori de la missa van ser dipositats al peu de l’altar, on hi havia les relíquies dels sants màrtirs Fructuós, Auguri i Eulogi, onze recipients que contenien terra dels onze arxiprestats de l’arxidiòcesi.

La solemne celebració litúrgica va concloure amb la benedicció i l’enviament dels catequistes per part del Senyor Arquebisbe.

Descarregar arxiu